Kundservice

"Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos Skidvalla.se kan du alltid känna dig trygg." 


Kontakta oss

Mer information


Telefon: 060-12 47 00

Vardagar kl 9-17 (lunchstängt kl 12-13)

E-post: kontakt@skidvalla.se

Mejlfrågor besvaras helgfri vardag inom 24 timmar.

Adress:

Skidvalla.se

Törnskatevägen 9, 856 53  SUNDSVALL


Vanliga frågor

Kontakta oss

Köpvillkor

Så handlar du

Frakt och leverans

Betalning

Om skidvalla.se


Vanliga frågor

 

Hur handlar jag?

Läs här Så handlar du .


Vad kostar det att handla på skidvalla.se?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt om du handlar för över 299:-! Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Läs mer om fraktsätten under frakt och leverans.

Det tillkommer inga extra kostnader såsom faktura- eller kontokortsavgifter när du handlar på skidvalla.se. Däremot finns betalval hos Klarna där avgifter kan tillkomma, såsom delbetalning eller senarelagd betalning.


Var är mitt paket?

Beställningar av lagerförda varor som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse på posten.se. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-2 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.


Var är min faktura?

När du  köper varor hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.


Har ni tystnadsplikt?

Skidvalla.se omfattas inte av offentlighets- och sekretesslagen. Däremot har all personal, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med våra kunder, tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, dina beställningar eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det.


Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 90 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad.

Kontakta kundservice för att anmäla retur. Skidvalla.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.


Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på kontakt@skidvalla.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.


Har ni någon fysisk butik?

Nej, vi är enbart en e-handel.


Rabattkod, vad är det?

En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på "hämta" så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras och blir röda. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsmail men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Har du en rabattkod så vet du förmodligen om det. I annat fall kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.


Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Posten eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.


Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

I nyhetsmejlet finns en tydlig länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.


Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.


Hur betalar jag min faktura från ett utländskt konto?

För att betala från ett utländskt konto använder du följande uppgifter: 

Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS